جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
.

حوزه/ حجت الاسلام نورپور گفت: برای حل معضلات و مشکلات فکری، فرهنگی و اجتماعی باید مساجد بصورت فعال عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام نورپور امام جمعه کمالشهر در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز و مقاوم به میهن اسلامی، اظهار داشت: همیشه جوانان این مرز و بوم افتخار آفریده‌اند، در پیروزی انقلاب، در دوام و استمرار انقلاب، در دفع فتنه‌ها و بحران‌های مختلف و به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس که سینه خود را سپر کردند و از عزت، کرامت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور جانانه دفاع کردند.

امام جمعه کمالشهر، به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: بی‌شک مسجد در اسلام جایگاه والائی دارد، مسجد پایگاه ترویج معارف اسلام، محل تعلیم و تربیت، تهذیب نفوس، مرکز عبادت و حل مشکلات جامعه است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) وقتی به مدینه تشریف آوردند و حکومت تشکیل دادند، اولین کاری که انجام دادند مسجد را بنا کردند و از همان مسجد مسائل و مشکلات جامعه را حل و فصل می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰ سال بعد هم امام راحل(ره) که خود پرورش یافته مکتب رسول الله(ص) و بزرگ شده مسجد بود، انقلاب اسلامی را از مساجد آغاز کرد و فرمودند: "مساجد سنگر است، این سنگرها را حفظ کنید که شیاطین از مساجد می‌ترسند".

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن هم تا به امروز مساجد نقش کلیدی و اساسی در جامعه داشته‌اند و امروز هم برای حل معضلات و مشکلات فکری، فرهنگی و اجتماعی باید مساجد به‌صورت فعال عمل کنند.

امام جمعه کمالشهر، با تقدیر از درخشش ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴، اظهار کرد: واقعا جوانان ورزشکار باغیرت در این مسابقات خوش درخشیدند و دل مردم را شاد کردند.

وی تصریح کرد: کاروان ایران با کسب دوازده مدال رنگارنگ، غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشتند، این در حالی است که در این مسابقات، ۱۱۵ کشور مثل عربستان و امارات حتی یک مدال هم کسب نکردند و این افتخار بزرگی برای حامعه ورزشی ما است.

امام جمعه کمالشهر ضمن گرامیداشت ۳۰ مرداد سالروز بزرگداشت عالم جلیل القدر علامه محمد باقر مجلسی(ره)، ‌خاطرنشان کرد: مرحوم علامه مجلسی از نوابغ روزگار خود و از علمای بزرگ شیعه است که بعد از مرحوم علامه حلی، بیشترین تالیفات را دارد.

وی یادآور شد: علامه مجلسی در علوم مختلف تخصص داشت، تفسیر، حدیث، فقه، اصول، تاریخ، رجال، درایه، فلسفه، منطق، ریاضیات، نجوم و طب، پای درس علامه بیش از هزار طلبه می‌نشستند و از نور علم او بهره می‌بردند.

وی ادامه داد: علامه در طول ۷۳ سال عمر مبارکش خدمات بزرگی انجام داده و بیش از صد جلد کتاب به زبان فارسی و عربی نوشته که بعضی از این کتاب‌ها چندین جلد است، مثلا بحار الانوار ۱۱۰ جلد، دست مرآة العقول ۲۶ جلد و ملاذ الاخیار ۱۶ جلد است.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به پیاده روی اربعین یادآور شد: پیاده روی اربعین بزرگترین مانور و همایش عزت و اقتدار تشیع است که لرزه براندام دشمتان می‌اندازد، مردم بدانند زیارت قبر منور حضرت سیدالشهدا(ع) به‌ویژه با پای پیاده بسیار اجر و پاداش دارد و در این خصوص رسول اعظم(ص) می‌فرمایند: "هر کس پیاده به زیارت قبر نورانی امام حسین(ع)، برود در برابر هرقدمش هزار ثواب به او می‌دهند و هزار گناه از گناهانش پاک می‌شود و هزار درجه بر درجاتش افزوده می‌شود".

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha